این آموزش به درخواست MH3D12 در سایت قرار گرفته است.
The Gnomon Workshop - Introduction to Character Modeling
با سلام
در این آموزش به شما نحوه ساخت و اسکالپت یک کاراکتر فیلم را به شما آموزش می دهیم. ما ابتدا کار خود را با ساخت یک طرح اولیه از کاراکتر خود شروع کرده و قسمتهای کلی را می سازیم.در ادامه به تکنیک هایی که شما برای ساخت یک کاراکتر نیازمندید اشاره می کنیم.پس از آن شروع به اسکالپت کرده و سپس کاراکتر خود را به داخل نرم افزار مایا می آوریم.در آخر نیز در مورد UV ها و نحوه ی استایل کاراکتر صحبت خواهیم کرد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this DVD, Mark Dedecker guides you through the initial stages of establishing an organized pipeline for modeling and sculpting a Next-Gen or Film character. Mark starts with a deceptively simple concept design and then guides you through the process of blocking out and understanding the technical and artistic needs for realizing this character. From there, he rough sculpts in ZBrush and brings back and forth into Maya, comparing and interchanging them. Special attention is paid to creating realistic forms and silhouettes and how to take them from an "ugly" rough to a nice piece ready for the next stages of re-surfacing UVs and so on. Instructor for this title: Mark Dedecker